Гран па з балету «Пахіта» Л.Мінкуса
Фінальне Гран-па із балету «Пахіта» Л.Мінкуса, зберігши від старого балету лише назву, почало самостійне життя і прикрашає сьогодні репертуар багатьох театрів світу. Форма розгорнутої танцювальної сцени - Гран-па - відповідає загальному канону хореографічних структур класичного спектаклю: антре, адажіо, варіації, кода. Бравурністю і синхронністю відзначені парадні виходи кордебалету і солісток. Потім слідують жіночі варіації солісток. Кожна з варіацій «Пахіти» - маленький шедевр зі своїм характером і стилем. І на вершині всього цієї пишноти - провідна балетна пара, що демонструє академізм і красу класичного танцю.
Подивившись Гран-па із балету «Пахіта», ви, безумовно, зрозумієте балетоманів минулих сторіч, які після вистави бігли за каретою балерини або з насолодою пили шампанське з балетної туфельки своєї богині.
У центрі балету «Кармен-сюїта» Ж.Бізе-Р.Щедріна – трагічна доля циганки Кармен і покохавшого її солдата Хозе, якого Кармен залишає заради молодого Тореро. Взаємовідносини героїв і загибель Кармен від руки Хозе зумовлені Фатумом.
«Ніч вальпургії» - балетна сцена з опери «Фауст» Ш.Гуно
На сцені оживають сюжети. Вином і пристрастю сп'янілі Вакх і Вакханка, навколо безтурботно граються сатири, їхні танці сповнені чуттєвості. Буйство природи і пристрастей уособлює Фавн, на чарівні звуки його флейти злітаються німфи. На відміну від інших персонажів вони символізують любов духовну, цнотливу. Хореографія зливається з яскравою, темпераментною, колоритною музикою Шарля Гуно. Всі разом захоплюють виконавців та глядачів стихією радості, веселощів, міццю природи і силою почуттів.